Pædagogisk profil

En pædagogisk profil kan rumme mange ord og pædagogiske beskrivelser – måske kan det også siges så kort som:

Tryghed, omsorg og anerkendende voksne er forudsætningen for trivsel og udvikling i barnets første leveår. Trivsel og udvikling er en forudsætning for al videre læring. Mød barnet, hvor det er både fysisk og psykisk. Giv barnet tid til at tage alle dagens indtryk, jo yngre barnet er, jo mere i dets tilværelse vil være nyt og ukendt. Oplevelser og ny læring (tage tøj af og på, løse en konflikt, gå på museum, skrive sit eget navn for første gang etc.) er alt sammen nye kompetencer på tidspunkter i barnets liv i 0-6 års alderen. Dette skal ”fordøjes” og omsættes – sættes ind i sammenhæng med det, man allerede kan. Det kræver TID.